zondag 12 mei 2013

Ik moet jullie iets bekennen...

Al ben ik daar niet echt trots op, maar ik zal het maar toegeven... ik was nog nooit echt in Gent geweest ! Wel sporadisch voor een voorstelling of een evenement, meer niet.

Aanleiding was om toch eens een kijkje te gaan nemen in  de alomgeprezen winkel van decorateur Christophe Verbeke Piet Moodshop, gelegen in Sint-Pietersnieuwstraat 94. Toen ik las dat ze op moederdag de hele dag open zouden zijn en we op zoek waren naar een leuke uitstap met dochter Lola, was vandaag dus een uitstekende dag om Gent te verkennen. We vertrokken onder een gietende regen en vreesden voor wat verkeersellende door de aangekondigde stadsloop, maar éénmaal in Gent aangekomen, scheen de zon en parkeerden we zonder problemen nabij de Vooruit.

Eerste halte bij Piet, een leuke combinatie van design in een nostalgisch en origineel pand, waar iedereen wel zijn "goesting" zal vinden : een mooi boeket bloemen, serviesgoed van Pieter Stockman, de stoere lederwaren van Double Stitched, de pure lijn van Clodette Antwerp, papierwaren en hebbedingetjes van Knot&Bow, ... en mooie boeken, waaronder "de tafels van Amandine", me proud, proud, proud !


Daarna zijn we gewoon de stad ingewandeld en hebben ons laten leiden door het ene mooie uitzicht na de andere. Niet echt doelbewust gewoon genieten. Om toch een algemeen beeld te krijgen van dit prachtige stad, een boottochtje gemaakt zoals echte toeristen.




en we kunnen nu maar één ding zeggen : Gent is een vree wijze stad !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk om je mening te lezen, laat gerust iets achter...
Régine