dinsdag 28 februari 2012

Creatief met MT masking tape


Zoals beloofd ben ik vandaag aan de slag gegaan met MT masking tape. Elke keer dat we naar Maison et Objet gaan in Parijs, wordt ons door twee vriendelijke japanners gretig twee rolletjes tapes in de handen gestoken. Ze hebben een ministandje in hall 6 en ondertussen zijn hun rolletjes een echte hype geworden. Ik heb mezelf al getrakteerd op een echte kleine collectie omdat ze zo ontzettend inspirerend zijn. MT tapes zijn halfdoorschijnende tapes, bestaanin verschillende breedtes, die makkelijk afneembaar zijn en waarop je kan schrijven. Dit biedt dan een hele hoop mogelijkheden voor  de creatievelingen onder ons. In mijn geval helpen zij mij om snel een originele tafeldecoratie te ontwerpen.



Het is voor mij de eerste keer dat ik een DIY uitschrijf, hopelijk is alles duidelijk genoeg :

Wat heb je nodig :

MT masking tape met verschillende motiefjes;
Theelichtglaasjes of oude glazen yoghurtpotjes;
Lege conservenblikken in verschillende groottes, het formaat tomatenpuree is ideaal om servetringen mee te maken;
Houten kadertjes om te versieren.



Omwikkel de te versieren objecten met verschillende laagjes MT tape. Het leuke is dat de verschillende lagen  onder elkaar doorschijnen en je zo nieuwe patroontjes of tekeningen kan creëren.

Uiteraard zal je, indien je servetringen wil maken, de conserveblik aan beide kanten openen ;-)


MT kan je in het oneindigen gebruiken en deze spulletjes zijn heel leuk om met kinderen te maken ter voorbereiding van hun lentefeest of communiefeest.
En voilà le résultat, na een halfuurtje  !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk om je mening te lezen, laat gerust iets achter...
Régine