donderdag 19 april 2012

De schatten op zolder

Heb ik jullie al verteld over ons huis ? wij wonen in een prachtig herenhuis in Antwerpen. Het huis dat mijn schoonvader kocht in de jaren zeventig en waarvan nog een aantal kamers in de oorspronkelijke stijl van de jaren 20 bewaard is gebleven. Mijn schoonvader was een excentrieke en geniale man die rommelmarkten afsnoof en alles bewaarde, je wist maar nooit dat je het nog eens kon gebruiken. Toen wij in de jaren negentig het huis introkken, bleef een grotendeel van zijn verzamelwerk op zolder.

Als jong gezin hebben wij, ja ik geef toe dat ik daar nu spijt van heb, veel weggegeven en weggegooid, maar een aantal schatten bleven gelukkig bewaard, zoals zijn collectie brillen, de doos met familiefoto's, een paar oude radio's, telefoons, hoeden, typmachines,...

Wanneer ik op zoek ben naar stylingmateriaal, ga ik altijd eerst een kijkje op zolder nemen en daarna trek ik naar mijn schoonmoeder voor nog meer snuisterijen, want het allermooiste heeft ze toch meegenomen naar haar appartement. Spulletjes met een verhaal. Zondag was het weer van dat en ze gaf mij enkele schriften en oude schoolboeken van mijn schoonvader. Lekker nostalgisch, maar zo ontroerend dat ze dat allemaal hebben bewaard.



Het was toch zeker een fotootje of twee waard als eerbetoon aan die bijzondere, eigenwijze, briljante man, geneesheer en  nog veel meer.

1 opmerking:

  1. bijhouden of weggooien is ook vaak mijn probleem
    je laat mooi de voordelen zien van de schatten op zolder
    prachtige foto

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk om je mening te lezen, laat gerust iets achter...
Régine